Oranjefeest Oud Avereest biedt vertier aan bewoners Avondlicht

Category: Geschiedenis | Date: juni 2, 2012

Oranjefeest Oud Avereest biedt vertier aan bewoners Avondlicht

De Scheepsjagers

De zondag begint om 11.00 uur met koffie en een optreden van De Scheepsjagers uit Balkbrug. Het mannenkoor brengt Oudhollandse liederen ten gehore. Tussen de liederen door neemt verhalenverteller Jan Nijensikkens het publiek mee naar vroeger. In een vertelling vol met anekdotes brengt hij de voormalige gemeente Avereest weer in herinnering. ‘s Middags is de familiedag op het feestterrein van de familie Kerssies (nabij manege Klein Oever). Het complete programma is te vinden op de nieuwe website www.oranjeverenigingoudavereest.nl

Met deze leuke ochtend was het Feest an de Reest 2012 nog lang niet afgelopen, want zondagmiddag is het tijd voor onze Familiedag. Een middag met leuke (knutsel)activiteiten (waarbij o.a. cupcakes gemaakt konden worden, touwtrekwedstrijden gehouden werden), konden de kinderen zich laten schminken en was er volop tijd om bij te praten. Dankzij de Rabobank konden de kinderen meedoen aan een ballonnenwedstrijd. Zo’n 150 kinderen zetten hun naam op een gesponsorde ballon en zagen deze in westelijke richting wegvliegen. Nu maar wachten op het terug sturen van de naamkaartjes.

‘We hopen op goed weer’, sprak Ronald Meijer op de openingsavond. Het was niet zo warm als tijdens de Pinksterdagen, maar het weer werkte naar behoren mee. Waar we de hele week gewaarschuwd werden voor veel nattigheid was het juist op de dag van de vele buitenactiviteiten (rommelmarkt, zeskamp) geweldig mooi weer. Op andere momenten waarop het merendeel van de activiteiten toch binnen in de grote feesttent was, mocht het weer iets minder zijn. De feestvreugde was er zeker niet minder om.

Oud Avereest. Tijdens deze verhalen kreeg iedereen een glas advocaat met slagroom of een jonkie geserveerd namens de Oranjevereniging Oud Avereest.

Na een gezellige ochtend kregen alle aanwezigen overheerlijke groentesoep met ballen aangeboden waarna de bewoners van Avondlicht terug werden gebracht.

Ook al zat het weer niet echt mee, in de tent was het aangenaam en de positieve reacties waren dan ook niet van de lucht. Ook het bestuur van Oranjevereniging Oud Avereest kijkt terug op een zeer gezellige z