Muziek, sport en gezelligheid bij Feest an de Reest

Category: Geschiedenis | Date: juni 2, 2012

Muziek, sport en gezelligheid bij Feest an de Reest

BALKBRUG – Het ‘Feest an de Reest’, zoals het tweejaarlijkse feest van de Oranjevereniging Oud Avereest en omstreken ook wel genoemd wordt, staat weer op het punt van beginnen. Van vrijdag 1 tot en met zondag 3 juni is het een groot feest in Oud Avereest. Al maandenlang is de organisatie bezig met het programma voor het drie dagen durende evenement voor jong en oud. ‘Dat is onze opzet altijd geweest en is ook dit jaar aan de orde’, zegt Melinda Runhart namens de organisatie. De vrijdagavond is terug van weggeweest en heeft dit jaar een muzikaal karakter. De leerlingen van obs Oud Avereest doen dit jaar mee aan het project ‘Muziek en IK’ en verzorgen een optreden in de feesttent. De onderbouw zal zich vocaal laten horen en worden daarin begeleid door de leerlingen van de bovenbouw. ‘Ook zal Kids-Cream optreden en wordt de afsluiting verzorgd door een complete Big Band van de Muzerie.

In de afgelopen maanden hebben kinderen uit Oud Avereest het hele huis op de kop gezet op zoek naar oude of overbodige spulletjes. Zaterdag 2 juni vanaf 12.00 uur worden deze spullen verkocht op de kinderrommelmarkt. Nauwelijks zijn de laatste waren verkocht of het terrein wordt omgetoverd in het toneel voor de zeskamp. Hiervoor zijn buurtteams al weken in training, want de eer van het winnen staat op het spel. Moegestreden krijgen de sporters en het publiek nog een uitstekende muzikale avond voorgeschoteld waarvoor zelfs Def Rhymz, een internationaal bekende dj komt optreden.

Na al het feestgedruis start de zondag wat rustiger. Om 11.00 uur is er koffie met een optreden van De Scheepsjagers uit Balkbrug. Het mannenkoor zal oudhollandse liederen ten gehore brengen. Tussen de liederen door zal verhalenverteller Jan Nijensikkens het publiek meenemen naar vroeger. In een vertelling vol met anekdotes brengt Nijensikkens de voormalige gemeente Avereest weer in herinnering. ‘Een perfect moment voor het ‘wij-gevoel’ en dat zal zeker ook die middag blijven, want dan hebben we de familiedag. Een gezellig samenzijn op het feestterrein van de familie Kerssies (nabij manege Klein Oever) dat tot aan de avond voortduurt. Voor het complete programma verwijst de organisatie graag naar haar nieuwe website (www.oranjeverenigingoudavereest.nl).