Programma Feest an de Reest bijna rond

Category: Geschiedenis | Date: juni 1, 2014

Programma Feest an de Reest bijna rond

BALKBRUG – De Oranjevereniging Oud Avereest en omstreken heeft het programma voor het komende ‘Feest an de Reest’ praktisch weer helemaal rond. Het driedaagse evenement wordt dit jaar gehouden van vrijdag 13 t/m zondag 15 juni. ‘We beginnen met een talentenshow voor jong en oud, klein en groot’, zegt Melinda Runhart namens de organisatie. ‘Dat doen we onder de titel ‘Kiek es wat ik kan!’ en we hopen daarmee dat iedereen zijn of haar kunsten in de breedste zin van het woord aan het publiek wil laten zien of horen.’ Voor de winnaars is er naast de eeuwige roem ook een leuke prijs te winnen. ‘We hebben een vakkundige jury terwijl de avond gepresenteerd wordt door zangeres/muzikant Hennie Groen.’

Het Feest an de Reest valt midden in het WK Voetbal, maar de liefhebbers hoeven daarvan niets te missen. ‘Aansluitend aan de talentenjacht zal de wedstrijd Nederland-Spanje op een groot scherm live uitgezonden worden. Samen voetbal kijken, ons Oranje aanmoedigen, is ook heel gezellig.’

De traditionele meerkamp staat zaterdag 14 juni vanaf 18.30 uur op het programma. ‘Dit is een spektakel waar iedereen vanaf 16 jaar zich voor op kan geven met een team van minimaal zes personen waarvan tenminste twee dames’, vervolgt Melinda. Opgeven is mogelijk via info@oranjeverenigingoudavereest.nl of via de website en Facebook. ‘Na de meerkamp, zo rond de klok van 21.00 uur, barst een groot feest los in de feesttent. We hebben dit jaar ook een verrassingsact.’

De derde dag van het ‘Feest an de Reest’ start om 11.00 uur met een koffieconcert waarvoor het Kouwenkoor naar de feesttent komt. Het familiekoor bestaat nu 20 jaar en geniet een grote bekendheid in de regio. ‘Voor nog meer sfeer zal dichteres Ria Westerhuis zorgen. Zij vertelt een aantal gedichten in het Drents en treedt deze dag op haar geboortegrond op.’ Verder staat vanaf 14.30 uur de familiemiddag op het programma, een gezellig treffen voor jong en oud met diverse spelletjes voor de kinderen. ‘Rond 19.00 uur is het Feest an de Reest 2014 weer afgelopen’, zegt Melinda. Het weekend is voor iedereen toegankelijk. Leden van de Oranjevereniging hebben op vertoon van hun lidmaatschapskaart vrije entree. ‘Wie nog geen lid is, kan dit tijdens het weekend ook nog worden voor slechts € 12,50 per jaar’, nodigt Melinda uit.