Ballonnen waaien alle kanten op

Category: Geschiedenis | Date: juni 2, 2012

Ballonnen waaien alle kanten op

BALKBRUG – Tijdens het Oranjefeest 2012 werd er weer een ballonnenwedstrijd gehouden voor de kinderen. Dankzij de Rabobank, die de ballonnen voor deze wedstrijd beschikbaar stelde, konden er veel kinderen mee doen. ‘De wind draaide een beetje raar’, vertelt Melinda Runhart tijdens de prijsuitreiking. ‘We hebben ballonnen, of beter gezegd de naamkaartjes, teruggekregen uit Hoonhorst, maar ook uit Schuinesloot en Meppen (Duitsland).’ Overigens kreeg de organisatie niet zo gek veel kaartjes retour. Toch konden er drie prijswinnaars bekend gemaakt worden. Zij kregen onlangs uit handen van Irma Snoek en Melinda Runhart een cadeaubon die ze bij Intertoys kunnen besteden. De 3e prijs was voor Jorijn Jager (11 jaar) uit Balkbrug. Zijn ballon kwam in Hoonhorst terecht (15 km). De ballon van Lieke Karsies (10 jaar uit Dedemsvaart) kwam 25 km verder in Schuinesloot terecht. En de ballon die ver de grens overging en bij Meppen is gevonden, lag bij een benzinestation. De ballon was opgelaten door Tessa Emmink, 10 jaar uit Zuidwolde. Zij ontving dan ook de 1e prijs. De prijsuitreiking vond plaats op obs Oud Avereest. Informatie: www.oranje verenigingoudavereest.nl