Volop ontspanning bij Feest an de Reest

Category: Geschiedenis | Date: juni 1, 2014

Volop ontspanning bij Feest an de Reest – bron: www.dedemsvaartsecourant.nl

Balkbrug – ‘Ik heb nog nooit zo’n ontspannen Feest an de Reest gevierd’, zegt Ida Buiter. Drie dagen lang feestelijke activiteiten zijn haar noch andere leden van de organisatie af te zien. ‘Het is allemaal super verlopen en dat begon al direct met ‘Kiek es wat ik kan’ op vrijdagavond.’ De talentenjacht voor jong en oud bracht heel wat onbekend talent op het podium. Veel talenten hadden hun familieleden in de zaal zitten, maar lieten zich niet leiden door die extra spanning.

‘Het was echt genieten’, reageert ook Melinda Runhart, ‘terwijl de ene na de andere act zich aandiende, waren we ondertussen ook al druk bezig met het feest wat daarna zou losbarsten, namelijk het samen kijken naar de wedstrijd Spanje-Nederland op een groot scherm.’ Naar schatting ruim 150 mensen hebben van het feest genoten.

Meerkamp voorbereiden

`

Zaterdag was de organisatie al weer vroeg in touw om de meerkamp voor te bereiden. Dit jaar is er voor gekozen om de activiteiten op twee plaatsen te doen. ‘We wilden graag de Reest er bij betrekken en dus hebben we enkele waterspelen in ons programma opgenomen. Het was een succes. Helaas kunnen we niet alle spelen naar het weiland verplaatsen, want zelfs met enkele droge dagen merk je nog dat het land zompig is.’

Gezellig tot in de late uurtjes